Ny til yoga

Oppretthold en jevn og stødig Yoga praksis

Å praktisere yoga 1 gang i uken er et fint utgangspunkt og kan gi en god start på praksisen. Over tid, og gjerne i kombinasjon med annen trening kan du oppnå mange fordeler med yoga. Går du stødig 3 ganger i uken vil du garantert oppnå effekt raskere og opprettholde fordelene av praksisen.

Av erfaring vet vi at det kan være vanskelig å holde gode rutiner. Vi anbefaler derfor alle som går hos oss å planlegge uken i forkant og melde seg på de klassene en ønsker å delta på. Det blir som en forpliktelse til seg selv og kan gjøre det enklere å komme seg på matta og holde en jevn praksis.

Har du mål eller ønsker med å praktisere yoga? Kontakt oss gjerne, eller kom på prøv en valgfri prøvetime.

Før du praktiserer:
  • Ikke spis minst en til to timer før praksis. Store måltider senest tre timer før
  • Væskeinntak senest 30 min før time
  • Vær forsiktig med bruk av parfyme og parfymerte produkter
  • Kom helst med en ren kropp
  • Ha på behagelige klær
  • Skal du på rolige klasser som yin og restorative ta gjerne med litt ekstra klær og varme strømper
  • LYTT TIL KROPPEN DIN

Vi åpner 15 min før klassene starter. Kom i god tid, vi låser dørene når vi starter. Er du ny til yoga, har helseplager eller fysiske begrensninger, ta gjerne kontakt med oss på forhånd.

Vi anbefaler at at alle som praktiserer yoga fast hos oss tar med seg eget yogautstyr når en kommer til klasse. Dette gjelder spesielt matte.  Vi selger alt av nødvendig yogautstyr i studio. Ha på behagelige klær. Til yin, og rolige timer, kan det være lurt å ha på tøy som varmer.